Sunday, May 10, 2009

XCIDENT

Malam minggu ri tu, tengah aku n laki aku syok melayan movie kat astro,lebih kurang dalam kol 11pm gitu,kami dapat call dari alan (adik bongsu laki aku).aku dah pelik dah.naper tetiba time2 cenggini dia call.dapat dengarla lai aku tanyer, 'ko xcident kat maner?'.aku wat biasa lagi.ye lah.ingatkan xcident biasa2 jer.rupe2nyer xcident teruk.malam tu gak tanpa banyak cakap laki aku ajak balik kg ler.adik dia ni 'kena' kat TELUK INTAN.ermm...kitaorg apalagi.kemas jerlah apa2 yang patut.terus gerak balik malam u gak.airell lak dah tido.so kitaorg sepakat tinggal jerlah dia ngn bibik.sib baik tak jadik apa2 kat anak aku.kena marah gak ngn mami aku.dia kata lenkali jangan tinggal anak macam tu.hihihiih.tu la.aku ni bengong.boleh plak tinggalkan airell ngn si bibik jer.huhuhuuhuhu.sib baikla bibik aku tak buat yang bukan2.na'uzubillah.
akteli xcident ni berlaku masa adik ipar aku ni bawak FIL,MIL,SIL n 2 anak dia pergi jemput sedara mara tuk kenduri kawen dia 06/06/09 ni.keta dorang berhenti kat traffic light n dilanggar dari belakang oleh keta wira yang dipandu oleh india mabuk.ya allah....sib baikla tak jadik benda yang bukan2 cuma SIL ajer yang ditahan kat sepital teluk intan.SIL aku ni tengah peknan 7bln.alhamdulillah la dia n baby takder aper2.masuk sepital sehari.kalo tengok pada keta dorang ni,teruk gak.
ni la dia keta india mabuk ni.dahla mabuk.menyusahkan org plak.naper la ko tak mati jer. padan muka ko.hancur bumper depan

ni la keaadan bumper belakang keta SIL aku.hancur terus bumper belakang tu
isyhhh...pic sama ngn kat atas.hihihihiih
ni keadaan keta bahagian enjin.

pendek kata,berbulan gak la keta tu kat workshop.takperlah.keta boleh digantikan.yang penting semua selamat.alhamdulillah..

p/s:-pic banyak lagi.malas nk upload.lembab nk mampos.

2 comments:

FaizAmY said...

lor..terok jugak tu..nasib smuenye ok..keling mabuk tu camne kak aiza?
tuhla takotkan? kadang2 kite x tau orang lain drive macamane, kite drive elok tp kite yg jadik mangsa jgk..huhuhh...claim habis habisan la insuran kap lam ye nge tu..ehehe

Unknown said...

isk..syukur tak jadi ape2 ye!

Aiza
ko nak join jersi mommies.com? g blog akk ye!